مدیریت رفتار خودآموزی کاربردی ویژه والدین و نوجوانان و قابل استفاده برای معلمان، مشاوران و روانشناشان
نویسنده:
دکتر مسلم امیری
مترجم:
سال نشر:
1403
صفحه:
166
نوبت چاپ:
1

از میان دوره­‌های مختلف زندگی انسان، دوران نوجوانی اهمیت خاصی دارد و بسیاری از روان‌شناسان آن را دشوارترین دوران حیات انسان از جهت تربیتی نامیده­اند. نوجوان در این دوره، در قالب نقش‌­های مختلفی ظاهر می­شود که در این میان، نقش فرزندی از مهم­ترین نقش­‌هاست. متأسفانه خیلی از والدین توانایی برقراری ارتباط مؤثر با نوجوان را ندارند و برای بهبود اوضاع ضروری است در روش‌­های تعامل منفی خود با فرزندان‌شان تجدیدنظر کنند تا از بروز تعارض و تخریب در روابط با آن­ها جلوگیری کنند.

 فصل اول: نوجوان و خانواده/ 19

 واژه نوجوان از کجا آمد؟/ 20

 ویژگی‌های دوره نوجوانی/ 21

 مراحل نوجوانی/ 34

 سبک‌های فرزندپروری والدین/ 37

 تعارض در رابطه والد-نوجوان/ 45

 فصل دوم: نوجوان و مدرسه/ 55

 مدرسه و دوره نوجوانی دانش‌آموزان/ 55

 بی‌انضباطی دانش‌آموزان در مدرسه/57

 پیامدهای بی‌انضباطی دانش‌آموزان/ 59

 تنوع بی‌انضباطی در مقاطع مختلف تحصیلی/ 61

 فصل سوم: معرفی تئوری انتخاب/ 77

 پارادایم روان‌شناسی مثبت‌گرا/ 77

 تاریخچه تئوری انتخاب/ 78

 اصول بدیهی تئوری انتخاب/ 81

 راهبردهای اصلی تئوری انتخاب/ 90

 فصل چهارم : کاربرد تئوری انتخاب/ 93

 پشتوانه پژوهشی تئوری انتخاب/ 93

 بی‌انضباطی دانش‌آموزان از منظر تئوری انتخاب/ 98

 فصل پنجم: بسته جامع آموزشی مدیریت رفتار/ 103

 ویژگی‌های بسته آموزشی/ 103

 پیوست‌ها/ 149

 منابع و مآخذ/ 155

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی روانشناسی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2025 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved